tiistai 1. heinäkuuta 2014

12. Maneesilla

Tälle päivälle olin siis varannut maneesin LaKu Stallille mulle ja Helmille.
Tulin Ninnille joskus yheksän hujakoilla. Helmi söi kaurat sillä aikaa ku pakkailin autoon kamppeet ja juotiin Ninnin kaa kahvit.
Lähin ihan hyvällä fiiliksellä maneesille :) Käytiin eka hakemasssa traileri lainaan...
 

Harjasin Helmin ja lastattii se sitte kyytiin.
Paikan päällä käytiin rakentamassa esteet ja sit mentiin vasta laittamaan Helmille varusteita.


Sit nousin pihassa kyytiin ja kävelin maneesille Helmin kans. Helmi ei yhtää kattellu maneesia vaan käveli nätisti sinne sisälle. Seinillä oli peilejä, mutta ei se omakuvakaan sieltä tainnut Helmiä järkyttää!!
Käpöttelyn jälkeen aloin taivuttelemaan sitä käynnissä ja sit ravissa, ja otn hyvää tempoa alle. Tein myös siirtymisiä.


Sitte ku alko tuntuu hyvälle, ja kuunteli pohkeita tms. menin puomeille.




Ensimmäisellä kerralla puomit vähän kolis ja Helmi ei oikein osunut puomeille, mutta kaikki muut kerrat sitten meni tosi hyvin, kun se oli ne jo kerran mennyt! Mentiin keskeltä ja oikeessa temmossa.

Sit nostettiin pari estettä ja tulin sit niitä.
tälläsen piirroksen piirsin äsken ;)



Helmi ei hyppää näin pieniä!!! Juoksee vaan yli :(

tämän hypyn jälkeen Tiina ope huutais mulle lammilla ''TISSIT TAAKSE!!''







Alussa Helmi katteli sini-valko estettä ja pysähteli sille muutamaan otteeseen, mutta ajoin sillä sit siitä yli etten antanu sen mennä ollenkaan ohi. Esteet sen verran pieniä, että siitä voi mennä yli silleenkin. Ikävä, jos se oppii sen että voi kieltää. Omasta istunnastani huomaan, että lähden ''kaatumaan'' kohti estettä. Inhottavaa, mutta ei se lähde kuin treenaamalla! Tää mun istunta ongelma tulee siitä, että oon vielä vähän epävarma, mutta kuitenkin oon menossa esteelle. Hoen päässäni ''Ratsastaminen on vaikuttamista'' ja kyllä se siitä sitten.. Tuntuu, että jos olisin ''pystymmässä'' ennen hyppyä, Helmi kieltäis helpommin tai se hidastais vauhtia.

tässä näkyy aika hyvin tää mun könötys

ei vitsi ku se yrittää!!


Noh, sitte hypittii siinä jonku aikaa ja lopetettiin kun Helmin kaa mentii esteet puhtaasti. Hankala tosiaan mennä esteille ku se ei laukkaa edes. Mutta uskon ja toivon vahvasti että se kehittyisi kun pääsisin sillä menemään pitempään... pelkään vaan että nää jutut menee hukkaan mitä oon sen kaa tehny :((( nnooh, nautin kuitenkin joka ikisestä hetkestä tän upean hevosen kanssa, ajatellen että joku päivä se hetki on viimeinen meidän yhteisellä lyhyellä taipaleella.

Mutta niin.... Tein loppuravit ja kerättiin esteet pois.



Helmi oli ihan hikinen ja sillä oli hienoja hikiviiruja pebassa.

Hikiviirut. Tässä laitan riimuja päähän.

Perillä takaisin
Sitte sain tänään mun kisahousut ompelijalta! :) ihanat nää, just sopivat mulle ja istuu tosi hyvin :)
Huomenna sitten jotain taas! :) Laittakaahan kommentteja meille!

R

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti