perjantai 1. elokuuta 2014

20. Tyhjennä pääsi ja anna palaa

Eilen käytiin Helyn kanssa pikkusen ajelulla, köröttelemässä pitkin Vehniän kylätietä. Hely nautti minun kyydittämisestäni. Tasaista oli kyyti :)

Tänään tein valmistelevan ratsastuksen huomista koulukisaa varten. Säädin jalkkarit koulu-asetuksille ja pistin harjoitusravia menemään. ;) Hely taisi heti tajuta mistä on kyse kun ravasi niin nätisti. Harjoittelin radan vaikeimpia osuuksia. Tai ei ne niin vaikeita ole, mutta sellaisia jotka vaatii harjoitusta vielä. Esimerkiksi hiottiin siirtymisiä ja paikallaan pysymistä, sekä askeleen pidennystä ravissa.

Tänään jätin suosiolla laukkaamisen pois, Hely meni niin hyvin käynti -ja ravityöskentelyssä, että oli parempi jättää siiihen. Siinä asettelin ja taivuttelin kaarevilla urilla ja pyysin Helyä polkemaan paremmin takajaloillaan. Se tuntui aina vaan menevän paremmin ja paremmin kun kehuin sitä oikeista reaktioista. Mulla oli tänään käytössä mun uudet kannukset. Lyhyet pallopäiset. (Mulla ennestään pitkät pallopäiset). Oli niistä apua, ja uskon että kouluradallakin on, koska siellä en aio pitää raippaa mukana (ja ei vissii saa ees?)  niin hyvä reenaa niittenki kaa sit..

Pyysin Ninniä sit lopussa katsomaan ja kommentoimaan (lue: tsemppaamaan) miten mennään Helyn kanssa. Minun on ainakin hankala nähdä selästä käsin miltä tuo meno näyttää :')
Sitten tajusin, miten yht'äkkiä mun ratsastus muuntui siitä ennenkö Ninni oli tullut katsomaan. Luulin ratsastavani samalla lailla kuin ennen Ninnin tuloa, mutta en vissiin... Huomenna vielä isommat paineet, mutta sain neuvoja että, Hengitä, Tyhjää pää, Unohda kaikki ympärilläsi ja Näytä mitä osaatte! Ninni on paras tsemppaamaan mua, ja mulle on tärkeetä, että hän on tukemassa mua.

Ratsastelun jälkeen venyttelin Helmiä katoksessa, se nautti <3

Kirjoittelen huomenna tänne kisoista sitten, koitetaan saada videoooki.. :)

Hän on niin kaunis <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti