torstai 19. kesäkuuta 2014

3. Maastopäivä


Tänään heräsin jo klo 6:00 aamulla. Lähdin skootterilla seitsemäksi Helyn luokse, jotta kerkeisin ratsastaa sitä ennen Helsinkiin lähtöä. Olin hyvin aikataulussani. Helmi tykkää kyllä todella tuosta maastoilusta! (niin minäkin)

hassu Hemuli :D

Tutkiskelin tänään Helyä harjatessa (niinku yleensäkin) ja huomasin, että sen ruununrajan ja vuohisen välissä on arpia ja vasemman jalan yksi arpi ''mätii'' vähän. Huuhtasin sitä vähän ja laitoin hoitavaa rasvaa. Tuleekohan ne arvet sen takajaloista ratsastaessa? En muuta selitystä tiedä...

Helmille on alkanut tulla lihaksia lautasten päälle! Hienoa, sillä Helmi ei ole ollut mulla vielä edes kahta viikkoa! :)

Maastolenkki meni kivasti ja Helmi oli kerrankin suora maastossa! (eli sen kaula ei ollut taipuneena kummallekkaan puolelle) tämä on hyvä merkki, että se alkaa käyttää ''ratsulihaksiaan''. Maastossa se ei kuitenkaan vielä nosta itse vasenta laukkaa, vaan sen helpomman laukan eli oikean. Kentällä se kyllä nostaa myös vasemman laukan. Olsin mennyt pellolle laukkaamaan myös vasenta laukkaa tänään, mutta se oli kovin liukas.

Maastolenkin jälkeen kun olin varusteet vieny otin Helmille aamukaurat kuppiin ja lähin viemään sitä tarhaan. Se yritti pariin otteeseen nappasta mua hampaillaan, mutta komensin sitä joten se lopetti. Helmi on ollut oikein viisaasti koko mulla olo ajan. Lukuun ottamatta yhtä kavion osumaa pakaraan :p
Ehkä mä nyt opin pikkuhiljaa etten olis sen lähellä sillon ku se syö!

höpsö :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti